lutego 20, 2018

AVALON ORGANICS - WRINKLE THERAPY WITH CoQ10 & ROSEHIP.. PERFEKCYJNY TONIK NIE DLA MIĘCZAKÓW


Tonik.. substancja płynna stosowana po oczyszczeniu skóry w celu przywrócenia odpowiedniego pH.. czy raczej tonizacji. Może posiadać dodatkowe właściwości: ściągające, nawilżające, kojące czy oczyszczające. 
Czy można jednoznacznie zauważyć przywrócenie neutralnego pH na własnej skórze? Myjąc skórę silnymi detergentami i stosując tonik, którego zadaniem jest ściągnięcie skóry.. będzie to raczej trudne. Myjąc bardzo łagodnymi detergentami czy olejkami i stosując tonik też może być to trudne to zauważenia. Dlatego toniki często są pomijane w codziennej pielęgnacji. Skoro trudno zaobserwować ich działanie "gołym okiem" to po co marnować pieniądze? Tylko co z tym pH? Samo się wyrówna? Może lepiej nie ryzykować? 
To ostatnie podejście to ja! Działania toników na własnej skórze jakoś nie jestem w stanie jednoznacznie określić. Prędzej widzę działanie hydrolatów, bo po nie potrafię sięgać częściej i stosować w połączeniu z innymi produktami. Za to toniki.. używam bo należy. Czasem coś co niby jest szczegółem potrafi być bardzo istotnym spoiwem całości. A może by tak poszukać toniku, który da kopa mojej skórze? Taki, że będę w stanie od razu powiedzieć: On działa!


Od producenta:
Tonik do twarzy Avalon z koenzymem Q10 należy do serii intensywnie odmładzającej. Jego działanie polega na stymulacji komórkowej, dzieki której zmarszczki zostają wygładzone, koloryt wyrównany, a skóra gładka i napięta. Sposób użycia: po oczyszczeniu skóry, zwilżyć wacik tonikiem i dokladnie przetrzeć tarz i szyję. Dla uzyskania najlepszych rezultatów należy stosować całą serię Avalon Organics Repair Co10.

Ileż ja napsioczyłam na ten tonik. Jakież ja miałam trudne z nim początki. Już nawet planowałam go zamordować.. jakiś wypadek spowodować, a ostatecznie okazało się, że to nie jego wina. O co chodzi? O to, że za cholerę nie chciał się wchłaniać w wacik. Musiałam cierpliwie czekać aż złapie kontakt z wacikiem i łaskawie wsiąknie. Doprowadzało mnie to do szewskiej pasji.. a okazało się ostatecznie, że winne były waciki. To aż zaskakujące jak bardzo beznadziejne mogą być płatki kosmetyczne! Niestety za całe zło obarczyłam tonik i odstawiłam go i to na długo. W końcu po zmianie płatków kosmetycznych wróciłam do niego.. bo przecież zużyć trzeba! Tylko tym razem ze wszelkich zarzutów został oczyszczony. Tylko czy to coś dało?


Tak! Przede wszystkim byłam w stanie w ogóle go używać więc połowa sukcesu za nami. Towarzyszy mi już dość długo, bo kilka miesięcy, a wszystko za sprawą sporej objętości opakowania czyli 237 ml. Ponadto toniku nie używałam codziennie, bo nie byłam w stanie. Nie jest to produkt, który wyrówna pH i tyle. Nie jest to też produkt, który ma nawilżać skórę. Ogólnie jego działanie nazwane jest jako "intensywnie odmładzające" i pojęcia "intensywnie" nie należy tutaj lekceważyć.

W momencie gdy po przewie do toniku postanowiłam wrócić.. wymyśliłam sobie maseczkę tonikową z jego udziałem. Uwielbiam maseczki tonikowe, a jakiś czas temu zaopatrzyłam się w całkiem ładny zestaw skompresowanych maseczek bawełnianych. Po kilkunastu sekundach od nałożenia maseczki zaczęłam odczuwać delikatne mrowienie, po minucie pobiegłam sprawdzić czy nie dzieje się nic złego. Oj.. działo się! Skóra była czerwona! Zdjęłam maseczkę, przemyłam twarz, nałożyłam maseczkę do cery alergicznej z Lavery. Piekło okrutnie! Za 1,5 godziny musiałam wyjść do ludzi! Palić się ze wstydu już nie musiałam, bo już wyglądałam jak burak! Na szczęście maseczka po 15 minutach oraz litry wody termalnej złagodziły zmiany na tyle, że zauważalne były tylko pręgi przy czole. Z czasem wszystko znikło.

Tak.. to dowód na to, że tonik ma w składzie sporo składników aktywnych.


Jest to niewątpliwie plus ale nie dla każdego. Cery bardziej wrażliwe mogą na niego źle reagować i być może nie będzie się nadawać do codziennego użytku. W moim przypadku nie jest aż tak źle. Aplikowany na wacik, a później na skórę nie robi mi najmniejszej krzywdy.. ale.. pieni się. To dość irytujące. W składzie nie doszukałam się detergentów.. co z resztą byłoby dziwne. Mimo to tonik przy pocieraniu skóry wytwarza delikatną pianę. Ostatecznie aby tego efektu się pozbyć przelałam zawartość do butelki z atomizerem. Miało być idealnie ale w tej formie zaczął dokuczać mi zapach toniku. O ile różane aromaty mi nie przeszkadzają szczególnie to na lawendę tolerancję mam niską. Ostatecznie połączenie tych zapachów jest zwyczajnie przytykające.  Przy takiej aplikacji czuję się jakbym nurkowała. Głęboki wdech.. chlust toniku na twarz.. i nurkowanie. Dodatkowo odnoszę wrażenie, że jego siła przy takiej aplikacji zwiększyła się. Nie podrażnia mi skóry ale wyraźnie odczuwam jego działanie. Przy systematycznym użytkowaniu jest w stanie rozjaśnić skórę, wygładzić i sprawić aby była bardziej napięta.. i to działanie mi się podoba.

Skład (INCI): Aqua (Water), Aloe Barbadensis Leaf Juice, Glycerin, Quillaja Saponaria Bark Extract, Caprylyl / Capryl Glucoside, Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil, Limonum (Lemon) Peel Oil, Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil, Rosa Cania (Rosehip) Seed Oil, Arnica Montana Flower Extract, Camelia Sinensis Leaf Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Lavandula Angustifolia (Lavender) Flower/Leaf/Steam Extract, Leucojum Aestivum Bulb Extract, Salix Alba (Willow) Bark Extract, Beta Pinen, Citric Acid, Glyceryl Caprylate, Linalyl Acetate, Polyglyceryl-5-Oleate, Ribose, Sodium Cocoyl Glutamate, Sodium Hyaluronate, Ubiquinone (CoQ10), Alcohol, Calcium Gluconate, Gluconolactone, Sodium Benzoate, Limonene, Linalool.

  • Aqua (Water) - woda
  • Sok aloesowy (Aloe Barbadensis Leaf Juice) - wykazuje silne właściwości lecznicze np. stany zapalne skóry, poparzenia, ukąszenia. Działa kojąco, gojąco, przeciwobrzękowo, oczyszczająco, niezastąpiony przy ranach czy otarciach. Dodatkowo ma działanie nawilżające
  • Gliceryna (Glycerin) - silnie hydrofilowa i higroskopijna substancja nawilżająca. Ma zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka, pomaga substancjom aktywnym przedostać się w głąb skóry
  • Wyciąg z kory mydłoki (Quillaja Saponaria Bark Extract) - naturalne mydło z doskonałymi właściwościami pieniącymi i myjącymi. Substancja ściągająca i przeciwzapalna
  • Caprylyl / Capryl Glucoside - naturalny detergent, posiada wysoką wartość spieniającą i oczyszczającą. Łagodny dla oczu.
  • Olejek pomarańczowy (Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil) - posiada działanie przeciwzapalne, tonizujące, bakteriostatyczne. Ma właściwości ściągające i zmniejszające pory
  • Olejek ze skórki cytryny (Limonum (Lemon) Peel Oil) - wykazuje silne działanie przeciwbakteryjne oraz antyoksydacyjne
  • Olejek lawendowy (Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil) - wykazuje działanie antyseptycznie i przeciwzapalne
  • Olej z nasion dzikiej róży (Rosa Canina (Rosehip) Seed Oil) - charakteryzuje się wysoką zawartością antyoksydantu w postaci beta-karotenu. Spełnia przede wszystkim funkcje regulujące i pomaga zachować dobrą kondycję skóry.
  • Wyciąg z arniki górskiej (Arnica Montana Flower Extract) - to bogate źródło flawonoidów, wykazuje działanie przeciwrodnikowe. Poprawia przepływ krwi przez naczynia krwionośne, działa przeciwzapalnie, zapobiega powstawaniu opuchlizny.
  • Wyciąg z zielonej herbaty (Camellia Sinensis Leaf Extract) - posiada właściwości antybakteryjne, antyoksydacyjne, wspomaga ochronę skóry przeciw promieniowaniu UVB/UVA. Posiada właściwości abtyzapalne i łagodzące, zmniejsza podrażnienia i zaczerwienienie.
  • Ekstrakt z rumianku pospolitego (Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract) - działanie przeciwzapalne, łagodzące, kojące i odżywcze
  • Ekstrakt z kwiatów i liści lawendy (Lavandula Angustifolia (Lavender) Flower/Leaf/Steam Extract) - korzystnie wpływa na ukrwienie i przepływ limfy, łagodzi podrażnienia i stany zapalne, przyśpiesza regenerację naskórka, a także częściowo chroni skórę przed bakteriami i grzybami
  • Ekstrakt z cebuli lilii białej (Leucojum Aestivum Bulb Extract) - posiada właściwości wygładzające, przeciwzapalne i ochronne. Działa również nawilżająco i zmiękczająco
  • Ekstrakt z wierzby białej (Salix Alba (Willow) Bark Extract) - działa ściągająco, przeciwzapalnie i antyoksydacyjnie. Tonizuje, odżywia i koi skórę.
  • Beta Pinen - jeden z głównych składników żywicy sosny i innych drzew iglastych, posiada działanie antyseptyczne
  • Kwas cytrynowy (Citric Acid) - zwiększa trwałość kosmetyki oraz jego stabilność, regulator pH
  • Glyceryl Caprylate - zmiękcza i wygładza powierzchnię oraz zapobiega odparowaniu wody z kosmetyku
  • Linalyl Acetate - stosowany w kompozycjach zapachowych jako substancja maskująca zapach innych składników
  • Polyglyceryl-5-Oleate - substancja zwilżająca, ułatwia kontakt mytej powierzchni z roztworem, przez co ułatwia usuwanie zanieczyszczań z powierzchni skóry
  • Ryboza (Ribose) - cukier prosty, niezbędny w procesie syntezy kluczowych nukleotydów
  • Sodium Cocoyl Glutamate - delikatna substancja myjąca pochodzenia naturalnego
  • Kwas hialuronowy (Sodium Hyaluronate) - działa nawilżająco, odmładzająco, wzmacniająco i poprawia elastyczność skóry. Ma także działanie regenerujące, przyśpiesza gojenie ran, działa przeciwzapalnie, likwiduje blizny i przebarwienia, wzmacnia barierę ochronną skory
  • Koenzym Q10 (Ubiquinone (CoQ10)) - posiada cenne właściwości dotleniające, rewitalizujące, odmładzające, przeciwzmarszczkowe i silnie działanie antyoksydacyjne
  • Alcohol - konserwant, chroni kosmetyk przed zepsuciem
  • Calcium Gluconate - substancja stabilizująca, działa przeciwzapalnie, przeciwwysiękowo i przeciwobrzekowo, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych
  • Gluconolactone - w niewielkich stężeniach wykazuje silne działanie nawilżające, łagodzące zaczerwienienia i podrażnienia, wzmacnia skórę i naczynia krwionośne, reguluje, goi, likwiduje przebarwienia i blizny
  • Sodium Benzoate - konserwuje, chroni przed rozwojem drożdży, pleśni
  • Limonene - składnik kompozycji zapachowej
  • Linalool - składnik kompozycji zapachowej

Po bardziej wnikliwej analizie składu odnalazły się dwa detergenty odpowiedzialne za tworzenie piany. Są oczywiście łagodne.. ale są. Hmm..

Generalnie skład jest bardzo bogaty alee.. na zagranicznych stronach doszukałam się licznych pretensji użytkowników do producenta. Okazało się, że skład toniku został drastycznie zmieniony w ostatnim czasie. Sam tonik został "rozrzedzony" przez co jego działanie nie jest już tak dobre jak wcześniej. Skoro obecna wersja jest łagodna, to po poprzednią bałabym się sięgać 😂


Przede wszystkim czuję przed tym produktem respekt. Wszystkie toniki jakie używałam do tej pory nie byłam w stanie określić jako skuteczne.. były one albo delikatne albo niezauważalnie.. czyli coś tam robiły. W tym przypadku muszę zachować pewną ostrożność.. a przecież jest to "tylko" tonik. Nie jest opcja dla każdego. Cery bardziej wrażliwe mogą na niego źle zareagować więc warto być czujnym. Ostatecznie nie mogę go ocenić negatywnie, bo na to nie zasługuje.. ale powrotu również nie będzie.. bo się go obawiam 😅

Tonik kupiłam w sklepie iwos, obecnie jest już niedostępny (być może z uwagi na swoją moc). Za to czeka już na mnie jego brat w wersji z witaminą C, który ma rewelacyjne recenzje!

Znasz tonik o którym jednoznacznie możesz powiedzieć "On działa!"?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Kosmetyczny Fronesis , Blogger